onsdag 27 maj 2009

Vi har vart på Samos..:)

Ingen har väl missat att vi har vart till Samos...det blev en restresa tillslut och det var så himla sköööönt med lite sol och bad och en massa vila. Dom första 3 dagarna sov vi mycket...sovmorgon, vila på stranden, sova middag på hotellet, äta mat sen gå i säng tidigt...vi var sjukt trötta faktiskt. Som tur va hade vi vilat ut tills Ulriks födelsedag då vi hyrde en 4hjuling och körde runt ön på äventyr. Jag körde och han njöt av utsikten när vi tog oss fram genom bergen. Bla kom vi till ett vatten fall och vi parkerade och började vandringen genom "djungeln" det va riktigt mysigt men visst var det svettigt, när vi väl var uppe på toppen så var det bara sista biten kvar uppför en brant märklig trappa som ledde oss spikrakt upp till en restaurang med fantastisk mat och utsikt. Vi letade åxå upp ett par stränder efter vägen och det blev en heldag med sista biten i mörker utan varma kläder och en jävla massa isekter som smaschade oss i ansiktet, det va ju liksom ett öppet fordon kan man säga;)

Vi hyrde åxå en varsin cykel för att jag hade hittat en strand som låg en bit bort och vespa får man tydligen bara hyra om man har MC-kort så vi tänkte att alla dessa spinningtimmar genom åren ska väl kunna ta oss en bit på cykel. Det var varmt, krokig väg upp och nerför bergen, genom landsbygden och tillsist ett utkik för militären som passa på Turkiet. Sandstranden som vi fann låg med simavstånd till Turkiet så där fick vi förklaringen på alla militärer i området. Det var helt klart värt all svett på cykeln och vi slängde oss på varsin solstol under ett parasoll. Vi åt sen nyfångad bläckfisk som va helt underbart god. Så helt plötsligt kom molnen och dom var svarta! vi packa ihop och började cykla hemåt och strax kom regnet...det va stora tunga vattendroppar som snart torkade av värmen. Åska, dunder och brak men som tur va han vi hem innan.

En och annan längd blev det i poolen åxå, vi hade vårt rum med balkongen vänd mot poolen och berget med en skymt av havet. Det var lite folk på hotellet så vi var typ själva;) Det var verkligen en lugn Ö så vill man vila sig passar den bra, vill man träffa pansionärer passar den ännu bättre...vill man ha lite barer och inget disco passar den perfekt...shopping, nej det fanns inte mycket sånt.

Men gud så skönt det va med sol, bad, vila, god mat och dryck i en hel vecka!!!