söndag 3 maj 2009

Ny bikini!!!

Tänk att jag lyckades hitta en ny bikini igår...det är nämligen några år sen som jag köpte ny så jag var lite skeptisk igår när jag gick ner till Triangeln. För säkrehets skull slängde jag den gamla i vintras så att jag skulle bli tvungen att köpa ny. Det blev tom 2 st som går att kompinera med varann och färgerna är svart, vitt och rosa. Invigde den igår nere på Ribban, lite kallt var det men ändå väldigt skönt. Vi köpte med oss lite bakismat...hamburgare m.m. och en massa vatten men jag kom aldrig riktigt iform. Såg Robinson igår kväll sen stöp jag i säng. Vakna pigg och utvilad som en ny människa kl.8 i morse:) batterierna skulle bara laddas upp sen är jag på igen.

Idag har jag sytt klart den sista beställningen innan flytten, nya kläder till Rasmus. Damsugit, vikit tvätt och plockat grejer till sin rätta plats. Nu ska jag bara sy heminredning till vårt nya hus, det kliar i fingrarna ska ni veta...jag bara älskar gardiner, kuddar, färger, tyger !!! hemtextil är det bästa jag vet och nu har jag 145 kvm som är helt vita...här ska sättas färg. Sovrummet är klart i mitt huvud, jag har hittat den perfekta fondtapeten och färgen som blir kanon till sovrumsmöblerna och hissgardinen har jag köpt alla grejer till + att jag ska göra en tyg-foto-tavla...hmm det blir spännande. Köket och allrummet är åxå hyfsat klart i mitt huvud, även tv-rummet och gästrummet. japp det har tagit några funderarnätter men nu börjar allt falla på plats och jag hade lovat mig själv att alla klädbeställningar skulle vara klara, sen får jag sätta igång!!!
Jag har åxå packat 3 nya kartonger...sak för sak försvinner ner i en låda:)

Igår bestämde vi oss för en resa v.21, vi har semester och hade planerat en sista minuten i vintras men så hitta vi huset och visste inte om skulle bli tvungna att ta semesterkassan till utemöbler, grill m.m. nu ser det ljust ut och en veckas latande på ett varmt ställe behövs mer än någonsin.

Tur jag köpte bikin igår så är jag redo för att åka:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar