fredag 29 maj 2009

Helvetesfredan!!!!!!!!!!

Kan en dag börja sämre...jag såg fram emot en sovmorgon, satte kl. på 7 men givetvis vaknat jag Redan kl.6 ör skittrött men kan absolut inte somna om så tillslut var det lika bra att gå upp. Vaknade aldrig till liv riktigt, hinkade kaffe när jag kom till jobbet, åt ett par goda mackor och lyxade tom med nutella...allt för att få mig på gott humör. Tur mina närmsta har förståelse om man är lite trött, seg och lättretad, bara vi talar om det för varann så vi vet så kan alltid den andra hjälpa till och försöka vända humöret, Regeln är att efter kl.15 så ska vi banne mig ha lyckats och ända tills nu har det faktiskt funkat:)
Har jag sagt det förut...jag har världens bästa Ö-kollegor!
Mitt första mail var ang inställd After Work i kväll, jag som sett fram emot lite rödvin och svenska kollegor med skvaller...Sen kom första samtalet, en kund som blev hur jävla sur som helst för att jag inte prata ren danska, men herregud det va inte ens svårt att för stå det jag sa, enkla fraser och fakta som jag faktiskt är jävligt bra på att uttala. Nä det finns visst alltid folk som "inte vill" förstå och då är man körd...
Ja sen har samtalen rullat på med den ena idioten efter den andra och strulen bara hopar sig och givetvis har ju dom aldrig gjort nåt fel inte ens när jag har bevis att det är dom fyllt i ett papper med fel kontonummer osv. Givetvis sakna vi folk som vanligt, sjuka...inget ovanligt här precis, Flexfri fast vi har NEJ på det just nu, gå tidigare...åxå NEJ på det just nu...men hur fan tänker folk, ska dra det här i land må vi ju hjälpa till eller??? Nu sitter jag här ensma kvar, alla har gått hem för länge sen, jag stirrar ut med tom blick och vill inget annat än komma hem.

Som tur va så kom en tjej från en annan Ö kl.15.15 som en räddare i nöden med lite humörhöjare så nästan nästan lyckades dom få mig att le...jo då ett och annat skratt har vi absolut avverkat, med den sjuka humorn som vi har så går det inte att undvika.

Självklart förstår jag kundernas frustration när "allt går emot" dom men att få alla såna på samma dag, det pallar jag inte, speciellt när dan redan börjat dåligt.

Nu kommer snart Ulrik och hämtar mig och när vi kommer hem ska gå och kika på en ny TV-bänk och bara planera för vårt underbara hus:)))

18 dagar kvar till inflyttning nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar