torsdag 7 maj 2009

Trivs med tillvaron:)

Imorgon är det visst stora bededagen i DK...ingen verkar veta vad dom firar men alla njuter vi att vara långlediga. Det går bättre och bättre på jobbet, fler pusselbitar faller på plats och språket går framåt. Underbara kollegor gör det hela ännu bättre:) klart man kan ju inte älska alla men så behöver man inte prata med alla heller...Visst , vi har det stressigt som få och det blir många övertidstimmar men trivs man så spelar det inte mig nån roll. Nu ska jag bara jobba 1 vecka till sen har vi semester i 1 vecka, ska bli så skönt!!!
Ikväll körde jag Body Attack igen, för 3:e gången så nu börjar det gå lite bättre men jag är verkligen helt slut efter ett sånt pass...altanform va det ja;)
Imorgon ska jag sy...råka få en beställning till som jah absolut inte kan säga nej till, jag vill helt enkelt inte säga nej. Det är Stella som fyller 1 år om ett par veckor och självklart måste hon ha nåt nytt från Eileen till sin 1-års dag. Så var ju hon den som inspirerade mig till att sätta igång Eileenclothes, redan när hon låg i mammas mage faktiskt. I princip fria händer med ett par riktlinjer satte min fantasi igång och genast ritade jag ett nytt mönster...kan inte låta bli:)
Så känner jag mamman rätt bra kan man väl säga så jag vet vad hon gillar och vad som absolut inte funkar. Kommer foto så fort det är klart.
Imorgon kväll är det fest och innan det ska jag till frissan och fixa håret, det är riktigt fina kläder som gäller och till det behövs ett snyggt hår. Ska ut och leta en snygg top till kjolen jag tänkte ha, det blir inget sytt utan snabbt ner till Triangeln och hitta nåt snyggt.

Nu leder sverige med 2-0 i kvartsfinalen mot CZE, det är VM och nu är det nära en svensk vinst...håll tummarna allihopa!

Troligen åker jag en sväng till Helsingborg på söndag för att träffa min norska vän som flyttat från danmark till sverige...vi kan kalla henne min nordiska vän:)

Har ett par sprojtans nya Lee jeans som väntar där åxå, sugen på att få dom innan semestern. Så vill jag gärna ses på en fika med massvis med tjejsnack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar