torsdag 28 maj 2009

Husmor...


Ikväll hade jag tänkt träna Body Attack men kom hem för sent från jobbet så jag hann aldrig. Ist fick det bli storkok hela kvällen. Jag har lagat lasange för ett helt kompani, vi har fryst in portioner så det bara är att värma i micron när det drar ihop sig till flytt...det enda som då behövs är en plastgaffel:) apropå micro så var paret som flyttar in här efter oss här ikväll för att köpa vår diskmaskin och dom ville även ha: micron, vardagsrumsbordet, tv-bänken, hatthyllan, skohyllan, sovrumshyllan, gardinstång med gardiner i vardagsrummet och duschstång med draperi...ja men blir det nåt kvar att flytta alls...gud så skönt med lite grejer att bära men det är klart nu blir det ännu tommare i huset men va fan dom här grejerna har ju ärvts i flera led så nu är det kanske dags att börja köpa nytt som vi själva valt:) Piroger har jag bakat åxå, blev precis klar, 15 st. köttfärspiroger som vi ska bjuda på under flytten till alla er som kommer och hjälper oss en timme eller två, bära grejer gör en hungrig så nog ska det finnas mat till alla. Tur vi även har kökshjälp på denna dag som ser till att mat finns till alla och organiserar oss som springer runt med grejer. Ibland är det bra med vänner som har "för stor mage" nån måste ju styra upp saker och ting åxå:)

Det ska bli så himla spännande när den där magen blir platt igen, så vi for snosa på godingen.


Imorse gick vi upp extra tidigt så vi hann ett varv runt Pildams Parken, det blev en runda på 45min!!! Imorgon ska vi ta sovmorgon...planen är att åka hemifrån kl.07.45 så kommer vi lagomt till morgonmaden på jobbet. Det är ju trots allt fredag så då tar man det lite slappare...jag ska nog inte gå upp förränkl.07.10...underbara sovmorgon!


Kram & go natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar