lördag 19 december 2009

Kortvecka...igen:)

Det var svårt att få nån vettig julsemester iår då vi halva avd. får varannat år. Så nu kör jag med kortveckor hela tiden...förra veckan var jag ledig tisdag, denna vecka blev det fredag och ja sen har vi jul och nyårs veckorna och då är det automatiskt kortvecka för kontorsfolket;)
Så har jag fri mån+tis efter nyår. Tänk om man alltid kunde jobba 4 dagars veckor, det skulle va skönt. Nu är det ju så att grund till att jag kan köra kortveckor är att jaghar så sjukt mycket övertidsflex att ta ut så ledigheten behövs verkligen, trött som få! Lider lite med dom som jobbade igår, snön i söder ställer till det för bilarna som absolut inte har vinterdäck på! vem fan kör med vinterdäck i sommarväglag??? Många av mina arbetskamrater körde för första gången i snö i onsdags och dom är över 40...NEJ precis, det snöar aldrig här nere i södern. Bara nån vecka sen som vi hade +10 grader och sol. Det var första snön sen vi flyttade ner...Vi slängde på våra vinterdäck igår men dom åker nog av snart igen, så fort det töat ska dom bort, finns inget sjukare än att köra omkring med dubbdäck på barmark, tror faktiskt det är förbjudet i DK om det inte finns snö...Ja vårt avlånga land är verkligen AVLÅNGT, tyvärr så är det många som inte inser det pga av att dom inte kört söderöver, precis som att många aldrig varit norröver. Det jag vill säga är att KNIP KÄFT om ni inte har upplevt hela landet och vet vad ni pratar om!!!

Vi gjorde iaf en stor julhandel igår som slutade med ett stort garv när vikörde från ONOFF, gud vilken sjuk shopping det blev...Alla julklappar är klara och alla mat är handlad, idag blir det till att städa iordning lite, förbereda plats för granen, baka en och annan kaka eller julgodis och sen lördagsmys i soffan. Helt klart ska det bli en lång vinterpromenad nere vid stranden åxå!!!

Håll tummarna för en vit jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar