torsdag 16 juli 2009

Ensam hemma...

Efter jobbet idag så skjutsade jag Ulrik till Kastrup så att han kunde ta flyget upp till Sthlm, dags för lite jobb på svenska kontoret. Det är än så länge skönt att vara hemma helt ensam, speciellt efter en hel vecka med huset fullt så är det helt underbart med bara mina tankar och den musik jag själv väljer. Ibland behöver man såna dagar alldeles för sig själv. Kvällen har iof gått åt till att städa, städa och städa...jag har spreyat och skrubbat och tvättat och fått det riktigt fint tillsist.
Det får bli golven imorgon och kanske uteplatsen, här behöver nämligen skrubbas efter att vi oljade in utemöblerna i förrgår. Gräsmattan fick sig en omgång och även ett och annat fönster. Fanns en del i kroppen som bara ville ut, den skrek: SVETTAS nu så jag kan bli lugn! så det smartaste är ju att lyssna på signalerna, eller hur? Funderar på om jag skulle ta cykeln en sväng eller kanske t.o.m. joggingskorna och jogga/gå en sväng, dags att komma igång med lite vanlig träning efter allt meckande här hemma under 4 veckor. Visst jag har ju vart på gymet ett par gånger och kört styrka men jag känner att kroppen är stel och frustrerad av alldeles för lite träning. HIT MED ENDORFINERNA TACK!!!
Plus att det plussas här hela tiden, på vågen alltså så nu måste trenden vändas, detta är ju inte klokt hur fettcellerna suger åt sig snabbt snabbt och bara sväller upp. SHIT jag måste tömma dom nu och låta dom ligga där platta, tomma under skinnet och göra vad jag kan för att inte mata dom. Det får nog bli joggingskorna ändå och kanske ett gympass för överkroppen imorgon bitti innan jobbet.

In och snöra på springskorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar