lördag 18 juli 2009

Äntligen vila..;)

Började dagen på ett strålande humör, ett sommarregn kom inatt och det gav en skön tempratur i sovrummet och jag har sovit som en stock hela natten. Vaknade utvilad före klockan och fick ett ryck!!! tog på mig träningskläder och tog en rask promenad runt kvarteret, fixade sen frukost och väckte Ulrik:) Sen en dusch och på väg in mot stan. jag hade frissatid, klipp och nya slingor och bort med utväxten, undertiden shoppade Ulrik loss på Möllan, färska grönsaker från växhusen och 2 flak med dubbelgula-ägg direkt från bonden...MUMS va gott det är med riktiga grejer!
Så trodde jag att vi skull gå lite på stan men jobbet kallade och vi fick snabbt åka hem så U kunde lösa problemen. Jag passade på att tömma garaget och körde till soptippen , fick åxå med mig 4 säckar jord hem som jag ska lägga på framsidan, måste få lite fart på gräset där med.
Fixade lunch och planerade förvaring i tvättstugan...Vi tog en snabb tur till IKEA, köpte garderob med smarta tillbehör och en byrå och ett par hyllor. Tvättstugan kommer bli pimpad med pastellfärger...hihi
Ja sen har vi skruvat den där jävla garderoben fel precis hela tiden och först nu har vi satt oss ner...visst vi satt ner och käkade en stund men det var allt.
Grejer precis överallt nu och en massa som ska monteras innan det kan komma på plats...helgen är alldeles för kort.

Det kunde vart värre...vi har iaf inte översvämning som många andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar