fredag 14 augusti 2009

Sidste dagen på ferien...


Sitter och bloggar från solstolen på altanen och tittar på min nyklippta gräsmatta med en kall öl brevid och solen som är på väg ner över havet. Radhuslivet är bättre än man kan tänka sig...funderade just på att jag i alla år har sagt att jag ALDRIG ska bo i ett radhus och här bor jag nu och är hur nöjd och glad som helst. Hade gärna önskat mig 1 eller 2 veckors ferie till men så är det när man har obetalt semester detta år(åxå) och njuter av hårt ihopskrapade flexdagar, några omsorgsdagar och några obetalda dagar...ett litet pussel för att få till en längre sammanhängande ledighet.
Har lagt in en förfrågan om vävda lappar med min logga för att kunna märka kläderna som sprids över landet. Vi får se vad dom kan göra och vad det kan tänkas kosta annars får det bli en enklare variant men ändå nåt att lämna avtryck med.
Apropå det så är nästan alla kartonger uppackade i mitt rum och väldigt snart kommer ljudet av symaskin, helvetesrop, jubel...oooo aaa det gick osv och en och annan nysning då dammet letar sig dit snabbare än dammsugarn, kanske man skulle börja med nässkydd för att hejda allergin...haha det skulle ju se helt sjukt ut. Nej jag får städa oftare helt enkelt och hålla ordning på kreativiteten:)

Nu blir det tonfiskfilé med hemodlad mangoldstuvning...
Smaklig spies!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar