fredag 14 augusti 2009

Bergsjö


När jag skulle fylla 11 år hade jag fått chansen att bo i stan ett par år, alltså inne i stora Kristinehamn med affärer och grannar och kompisar och allt vad man kan önska sig när man kommer från skogen. Vi visste väl allihop att detta var bara på låns och att vår mamma snart skulle hitta nåt hus utanför stan och så blev det åxå. ag minns att hon fick lova mig att skjutsa och hämta när som, och så blev det åxå...ja som ni vet drogs jag tillbaks till stan och stannade i många, många år.

På FB hittade jag en helt nytagen bild av Bergsjö, mitt underbara hem 1,4 mil utanför Kristinehamn som min mor tillslut bestämde sig för att köpa, då den där våren strax innan jag skulle fylla 11. Bilden är tagen bort från huset ner mot uthusen.

När jag ser detta foto nu får jag en hemlängtan som drar hårt i hela kroppen, att gå ner till bryggan och ligga och sola helt själv är det bästa jag vet...har man tur dyker mamma upp med en korg med kaffe och kakor eller ett par bitar melon. ja nu är det ännu längre hem så resorna blir inte så ofta som förr men till hösten ses vi nog, endel födelsedagar att fira:)

Kram Mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar