söndag 22 februari 2009

Sola i Karlstad


Så slutade jag nian 1990 och packade ihop en del saker i mitt rum och flyttade till Kronoparken, Fagottgatan tillsammans med syrran. Vi delade på en trea och jag fick största rummet för att kunna få plats med en syateljé...jag skulle ju bli sömmerska nu!
Vi var 4 kusiner som gick på samma gymnasium och det gjorde att detta va en rätt kul tid men åxå stökig emellanåt. När syrran träffade mannen i sitt liv flyttade en av kusinerna in hos mig...hon skulle bli frisör och jag sömmerska så det blev ganska kreativt därhemma;) Våra intressen under denna tid var: sport & träning, innebandy/fotboll, mode, killar, fester och snabbmat! Tänk att vi som kom från landet...då menar jag verkligen landet, inte en kiosk eller pizza så långt ögat kan se, bodde ovanför en kebab & pizzeria med en kiosk del. S jobbade extra på chipsfabriken i Filipstad så vi hade alltid ett förråd av chips och knäckebröd. Lunch fick vi i skolan så nån matlagning såg vi aldrig till. Efter ett halvår kom vi på att vi skulle hyra in en till så hyran blev billigare. S flytta in sin säng i mitt rum och L fick eget rum. Här blev det en krock, vi som var dom absolut stökigaste människorna som aldrig hade tid till städning utan helt enkelt släppte grejerna där vi stod och tog nya saker i väskan och drog vidare fick in en superpedant...shit alltså att hon stod ut med oss. Så hade 2 år gått av skolan och det var dags för praktik och slutspurt, S & L flytta hemåt för att göra sista året på salong & jag flyttade ner till Kroppkärr där jag hyrde nedervåningen av en villa. det var verkligen najs, nära till skolan, stranden, syrran och centrum. Sen åttan jobbade jag på en inredningsaffär och fortsatte där under hela gymnasiet. Gardiner va min starkaste sida och jag har ett stort intresse för det än idag och där är jag pedantisk, det vill jag lova! Jag jobbade åxå på kvällarna i en korvmoj utanför tågstation, så va middan fixad... 2 kokta med mos och räksallad;) Studenten kom och vi klarade den allihopa, jag hade fått ett stipendium och var på väg mot Sthlm och Tillskärarakademin och min bror som hade flytta året innan. Jag hade varit uppe på loven och jobbat med honom...sålde munkar utanför affärer. Vi firade studenten med en resan till Mallorca...5 tjejer som festade i 2 veckor...ooops.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar