lördag 21 februari 2009

Picasso valde Kristinehamn, gör det du åxå...

...mamma valde Kristinehamn men det gjorde inte jag. Jag gick 2:an-9:an sen blev det gymnasium i Karlstad, BeklädnadsTeknisk dvs. sömmerska m.m. Eftersom vi bodde i Bergsjö 1,4 mil utanför stan på väg mot Filipstad så var det helt omöjligt att pendla till skolan i Karlstad så då kom min syster på den smarta lösningen att hon hyr en 3:a i Karlstad och flyttar från Filipstad så kunde vi bo ihop. Sagt och gjort, vi fick en lgh på Kronoparken med närhet till 2 mostrar och kusiner så det gjorde kanske mamma en smula lugnare. Samtidigt flyttade Stewart in till mamma i Bergsjö. Pappa hade under den här tiden flyttat först till Mellerud eller snarare en liten by utanför och sen till Åmål där han hittat en tjej. Denna tjej hade två barn som är en aning yngre än mig så helt plötsligt fick jag plastsyskon på helger och skollov. Jag tror jag var runt 11 år och vi byggde om förrådet till ett supermysigt rum till mig där vi spelade kort och spelade kort och spelade kort.
Min storebror hade en lgh inne i Kristinehamn och sen flyttade även han till Karlstad.

2 kommentarer:

  1. Japp och mintgrönt skulle allt va minsann!!!Cykeln också för den delen! hahahaha kuligt. det förrådet går nog knappt att gå in i nu för tiden./ Anna-Karin (den ena plastisen ;))

    SvaraRadera
  2. Ja herreguuud, nu minns jag! tom cykeln målades grön...vart fick jag den idé ifrån...hmm nu köper jag bara limegröna saker;)

    SvaraRadera