måndag 5 oktober 2009

En helg fylld av Poliser.

Började lördan att leta efter biocheckarna som jag visste att jag hade kvar sen tiden på if i Malmö, jag hade en aning om att dom snart borde gå ut och vi ville gå och se Flickan som lekte med elden. Till sist hitta jag dom och där låg 3 biljetter med sista datum 3 okt! Bara att beställa biobiljetter och in till stan för att se filmen. Vi fick bråttom iväg och strunta i att släcka ner i huset så allt var verkligen tänt. Filmen var kanon och då vi hade en biljett över la vi till och köpte 2 biljetter till Beck som vi såg på söndag e.m. Båda filmerna var bra men Flickan...var hur bra som helst, helt otrolig!
När vi kom hem på lördakvällen stod en polisbil i rondellen med blåljusen på och våran fantasi drog igång...strax efter att vi kommit in i huset kommer en polis och kör förbi på baksidan. Den kör runt och parkerar framför en av våra grannar. Min nyfikenhet driver mig ut i mörkret för att spana...går ut på baksidan och smyger iväg..;) ser att en av grannarnas tvättstugedörr står vidöppen men hela huset är släkt, mysko! Jag går runt och ser att poliserna har åkt. Går ett varv till för att kolla närmare på tvättstugan som står öppen, ser en granne i huset brevid som pratar i telefon och jag vinkar så hon kommer ner. Det har varit inbrott i hennes hus och troligen hos grannen åxå ju då dörren står öppen. Får syn på en ny polisbil och jag springer dit och stoppar dom men de är påväg på ett annat larm så dom lovar att kalla på en annan bil. En annan granne kommer ut och vi går runt hos dom som inte är hemma för att se om dom åxå har fått inbrott men alla andra har larm så dom har klarat sig. Så dyker en tredje polisbil upp och jag stoppar dom och ber om hjälp, plötsligt öser regnet ner och jag hoppar in i polisbilen och vi kör runt och tittar medans jag berättar vad jag vet.
Vi har larm på vårt hus, dessutom var det helt upptänt den här kvällen så dom har inte rört nånting. nu känns det som om varenda krona på larmet är värt det!

Så har jag åkt polisbil..:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar