fredag 2 oktober 2009

Barack Obama

Idag har Barack Obama varit och besökt Köpenhamn eller rättar sagt Bella Center, 5 minuter från jobbet (med bil på motorvägen...) Vi bor precis vid bron på svenska sidan på andra sidan ligger Kastrup och halvägs till mitt jobb ligger Bella Center. Han är ju som ni vet en rätt viktig person här i världen och skyddas nåt så in i helvete rent ut sagt. Hans plan skulle landa på Kastrup nån gång mellan 7.30-8.30 sen skulle han sättas i en polishelikopter och flygas till Bella Center där mötet skulle hållas. Det innebar för oss andra dödliga att bron var helt avstängd, likaså alla vägar som leder till Kastrup på danska sidan, poliser i alla hörn i köpenhamn som bevakar staden och letar efter nån som vill honom illa. En helikopter cirkulerade åxå här på svenska sidan runt brofästet. Ja så fick jag lov att flex på morgonen och va så snäll och vänta på att vägarna skulle öppnas hela vägen till mitt jobb. Passade då på att utföra ett annat ärende tidigt imorse så fick jag det gjort utan att be om ledigt, att Obama kommer kan jag liksom inte påverka. Mer om detta ärende som jag uträttade i ett senare inlägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar