söndag 31 januari 2010

Respekt för människan

Jag har alltid haft inställningen att man ska visa respekt för varann. Med det menar jag att jag alltid har visat respekt för alla människor jag möter och vill ge alla en chans att visa vem dom är.Det betyder inte att jag tycker om alla...men alla är värda respekt och förståelse varför dom gör som dom gör även om jag inte håller med. Under alla år som gått i mitt liv har jag mött oerhört många människor, framförallt i mitt yrke och även i mitt nuvarande yrke. Där möter jag så otroligt många människor men endast i telefon och det gör det ännu svårare när inte kroppspråket finns med. Så många öden som passerar mina öron...jag lyssnar och förklarar och försöker komma överens och få dom att förstå, ibland lite tröst åxå när det behövs.

Ja hur som helst så har jag en förmåga att glömma bort mig själv och går jag i en nedåtspiral...alla har vi krisat nån gång...ja då tappar jag all respekt mot mig själv och där brytar jag mot mina egna värderingar. I helgen har tankarna snurrat oerhört snabbt och jag trodde aldrig jag skulle få nån ordning på det men nu så kom jag på det...jag beter mig respektlöst mot mig själv och nu får det fan i mig va slut med det!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar