lördag 23 januari 2010

Långvecka...

På senare tid har jag börjat uppskatta att få skriva kortvecka...i många många många år så var långvecka det mest naturliga för min del. Jobba mån-lör från tidig morgon till sena kvällen sen smygtvätta efter stängningsdags (på kväll/natten) i den maskin där strömmen var felkopplad i tvättstugan innan det var dags för några timmars sömn. Både middag och lunch bestod oftast av matlådor lagade på söndan...hela den dan gick åt att få nästa vecka att funka. Nu har jag till slut vant mig vid 5 dagars arbetsvecka och endats 8-9 timmar om dagen, det var svårt att vänja sig och att sen börja njuta av ledighet. Numera älskar jag kortveckor, alltså när man tagit ut en dag flex och bara jobbar 4 dagar, helt underbart! Det tog mig dryga 2 år att vänja mig och förstå att det är helt ok och jag har kanske en del att tack mitt eget slit för, nu har jag ett bra jobb med allt vad det innebär och det räcker att jobba heltid, 100% inte 150% som jag varit van.
Till saken! Jo den här veckan blev en långvecka och jag känner mig supertrött...sen snön kom i DK har det varit kaos på jobbet och högarna växer i rekordfart så en dags övertid idag med effektivitet som heter duga....måste erkänna att jag njöt lite grann och föll in gamla mönster. Vara den lila stretande arbetsmyran, jag har åxå suttit sent på kvällarna sista veckorna så det har då inte varit nån 8timmars dagar.
Men vet ni vad, om 1 vecka så kommer jag jobba 5 dagar/vecka och 7 timmar/dag och jag längtar! Tänk att få köra hem medans det fortfarande är ljust ute, det ska bli alldeles underbart:)
Nu ska jag dricka upp vinet och se på Robinsson och troligen somna på soffan och bara längta till imorgon som kommer bli en superdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar